Länkbyte

 
ETT HIMLA STORT TACK TILL RONJA PÅ SimpleAsWords HON HAR GJORT DEN SUPER GRYMA DESIGNEN!! SÅ KOLLA IN HENNES GRYMT BRA OCH UNIKA NOVELL HAR INTE LÄST NÅGOT SÅDANT TIDIGARE!
 
Ofelia Cason-Demin bor i New York, Manhattan. Hennes far är grundaren av MTV, världens mest populäraste musikkanal. Tillsammans bor de i ett exklusivt hus i Manhattans finaste kvarter. Ofelias far är allt annat än stolt över sin dotter, allt hon gör tycks hon lyckas förstöra, utom hennes höga betyg i skolan men de har han inte en tanke på- det är en självklarhet. Ofelia vet mycket väl om hur missnöjd och patetisk hennes far tycker att hon är, orden har satt sin prägel på Ofelia och att bara se en sak i spegeln som inte gör något annat än fel har hon sett varje gång hon tittar sig i spegeln. Hon vet inte hur hon ska lyckas nå upp till hennes fars omöjliga krav. Människors vägar korsas oväntat, Ofelias fasad börjar svikta ochju mer sprickor det blir i den, ju mer börjar hon undra vem hon själv är. Vem är hon egentigen bakom den studerande eleven och patetiska dottern? Finns det ens något kvar där? Överraskningar verkar vänta runt varje hörn Ofelia rundar och hemligheter om hennes förflutna börjar komma fram.Vem är Ofelia bakom stängda dörrar? 

Smärta var något man lärde sig att leva med. Att uthärda. Smärta var något man kom över. Den försvinner med tiden.  Men jag var inte säker på om de menade sådan här smärta…

 Jag var beredd. Visste att det skulle komma. Jag kände kinden bränna av hans hårda slag. Kände smärtan som spred sig igenom hela kroppen. Pulsen dånade i öronen, snabba och drastiska slag som bara var ett annat bevis på hur rädd jag var för min egen far. Mitt hjärtas snabba rytm ökade när jag hörde hans andetag nära mitt ansikte, vettskrämda hjärtslag som väntade på nästa slag. Nästa slag av smärta som skulle bevisa ännu en gång hur misslyckad jag var. Mina ihopknipna ögon värkte av hur hårt jag knep ihop de, rädd för att låta honom se smärtan i mina ögon. Jag var maktlös i min fars närvaro. Svag. Jag var bara en maktlös människa som var svag och bräcklig och likt den sköraste av alla speglar gick det att bara snudda på mig för att jag skulle gå i tusen bitar. Bitar som var svåra att hitta och limma tillbaka, det skulle alltid vara någon liten glasbit som saknades. En del som förevigt skulle vara borta. Jag var rädd. Rädd för min far. Rädd försmärtan som kom med honom. Smärtan som han orsakade. Smärtan var inget som gick att ignorera. Den skulle alltid vara där. Påminna mig om hur misslyckad jag var. Påminna mig om övertaget min far alltid skulle ha på mig. Övertaget som min far alltid skulle ha på mig…

 

  -    Ofelia, när ska du inse att det är lönlöst att ens försöka?

 

 Hans röst lät hög i det annars tysta huset där örfilen just ekat bland väggarna, men han pratade lågt, viskade nästan och hans ord slingrade sig omkring mig, förlamade mig av skräck där jag stod på golvet. Mina hjärtslag ökade drastiskt i takt när golvbrädan knakade till, meddelande att han bara var några ynka decimeterar ifrån mig. Några decimetrar räckte för att nå mig. Rädd stod jag kvar på samma ställe, för rädd för att röra mig, för rädd för att säga något. Faktum var att jag var rädd för att visa tecken på svaghet. Rädd för att visa att han fått som han vill, fått mig att gråta av smärta medan han njöt av att se mig svag. Att gråta gör ingenting bättre, det är bara ett bevis på att du är svag… och tillräckligt svag för att visa att du är just svag- hade min far en gång sagt

 

  -    … Förlåt… stammade jag tyst fram.

 


Kommentarer
Postat av: Ronja

LÄNKBYTET ÄR KLART LOVIE!! :D

2013-01-20 @ 19:15:40
URL: http://simpleaswords.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback