Party Like It´s 3012 Tonight- Chapter 2

 

”Valarie, Det här är Justin. Jag hittade honom i skogen.”  Hon kollade strängt på Quill.                               ”Quill du vet vad jag tycker om det här.” Han skrockade lågt.                                                                           ”Men han såg ut att vara vilse och frysa. Jag kunde inte bara lämna honom där. Du vet vad jag tycker om det.” Jag gillade denna kille. Hon fnös och gick in i ett annat rum i stugan. Quill ryckte på axlarna och pressade ihop läpparna till ett sträck.                                                                                                                           ”Ursäkta min syster. Hon kan vara lite dramatisk"

 
 
 
Ved trät föll ner på marken,jag tog upp det och lade det i högen. Det hade slutat att regna,men himlen var fortfarande mullen. Quill stod nu och högg ved samtidigt som jag travade ved."Så vad gör ni här ute?” Jag ville inte tränga mig på i deras liv. Fast jag var för nyfiken för att inte veta. Varför bor de inte i samhället? Är det inte ensamt ute i skogen? Quill så obekväm ut det märktes att han inte gillade att prata om det här.                                                                
"Lång historia.” Han mumlade ut svaret. Jag struntade i det just nu och tar det någon annan gång. Eller jag vet inte ens om jag kommer träffa honom igen. Han började ställa frågor om mitt liv istället,jag hade inget problem alls med att besvara hans frågor. "Åh,det skulle jag vilja göra. Det skulle vara as grymt."Jag hade berättat om min motorcykel. Han hade titta fascinerat på mig. Jag log mot honom. Det är så synd han har missat så mycket i livet. Han skulle säkert hamna i chock om han skulle komma ut i samhället det är så stor skillnad för honom,det ända han har sett är bilar. Det skulle bli kultur krock. Hur gammal är du?” Han tänkte efter lite,som han inte visste hur gammal han var."Jag blir sexton om 2 veckor. Den 21 november.” Jag lade det på minnet. Jag måste planera något åt honom måste återgäldade honom efter jag har kört på honom och tagit hem mig när jag var vilse i skogen. Jag var honom skyldig det. Annars skulle skuldkänslorna äta upp mig inifrån och ut. Jag berättade om min familj om livet bara. Jag skippade kända biten. Det var skönt att slippa att prata om det för en gångs skull. Alltid handlar det om Justin,Justin och ännu mer Justin. Varför jag hade just de kläderna. Vem jag dejta. Vad jag ska göra och inte göra utan att någon ser vart enda fel steg jag tar. Det var skönt att prata om vanlig tonårs grejer. Vara mig själv. Justin och inte den stora pop sensationen Justin Bieber.
 ”Jag har skilda föräldrar, två halv syskon som heter Jazmyn och Jaxon. En mormor och morfar. Jag älskar min familj,de är det bästa jag har.”Det var riktigt skönt att prata med Quill, jag kunde verkligen var mig själv med honom. Jag sa att nästa gång var det hans tur att berätta om sig själv.Tack så mycket Quill, för allt. Hoppas vi ses snart igen.” Han hade hjälpt mig till bilen. Han visade en stig som jag kunde ta. Jag var tvungen att åka,de var säkert oroliga där hemma. Nöjet var på min sida. Hejd då.”

Jag satte mig i bilen och körde hem med Quill och Valarie i tankarna. Hennes vackra ansikte satt fast klistrat på näthinnan. När jag väl anlände på garageuppfarten så suckade jag ha det var en konstigt liten tur. Jag förbered mig för alla frågor jag skulle få och försökte komma på en ursäkt. När jag klev in så hörde mummel inne i köket. Jag tog av mig jackan och ryggsäcken. I köket satt Alfredo,Jaden,mamma,Scooter och Kenny. Jag drog på ett leende. De hade inte hört att någon hade kommit in. ”Varför sitter ni här och deppar.” Alla tittade mot mitt håll,de såg chockat på mig. Mamma sprang fram till mig. Hon kramade mig hårt. Som hon inte hade sett mig på flera veckor. Hon tittade upp oroligt på mig. ”Justin försvinn inte så där igen. Vi har varit oroliga.” Jag log mot mamma. Min kära lilla mamma som är så kärleks full och omtänksam . En liten kropp men ett stort hjärta av guld. Hon tänker på andras välmående för sitt egna. ”Förlåt,det viktiga är att jag är här nu.” Hon log mot mig och tråkade kinden en lite tår som hade vågat sig fram. ”Var har du varit.?” Scooter kollade allvarligt på mig. Jag kände mig obekväm,jag ville inte ljuga. Men de skulle inte tro mig. De skulle tro att jag hade blivit knäpp och ta mig till ett mentalsjukhus. Jag svalde hårt och svarade på frågan.

Det är inte viktig. Jag är här nu.” Scooter kollade skeptiskt på mig. Han öppnad munnen för att säga något men Alfredo avbröt honom. Räddare i nöden kunde man verkligen säga. Jag hade igen aning vad jag skulle ha hamnat i för knippa om Scooter hade fått prata. Jag kan inte säga sanningen. Jag måste hålla en hemlighet för Quill och Valarie,jag är dem skyldiga det. De hade räddat mig mörka höst natten i skogen. ”Vi borde beställa mat och titta på en film.” Jag nickade gillande. Vi beställde hem Kina mat och slog på Bridesmaids,mammas val. Scooter och Kenny åkte efter halva filmen för de hade något viktig möte. Jaden hade somnat,Fredo satt och skrev med någon tjej. Det var bara jag och mamma som kollade filmen nu. Det var faktiskt riktig mysigt att spendera tid mamma,det blir inte av så ofta. Jag log med huvudet i hennes knä,hon smekte min panna med tummen. Tack vare henne,är det vad jag är i dag. Jag lever min dröm. Jag är evigt tacksam till henne. Jag älskar henne. Efter texterna spelades på skärmen. Mamma reste sig upp och kysste min hjässa."Är du säker att du inte vill sova här?” Hon skakade på huvudet och log moderligt mot mig. Justin oroa dig inte jag klara mig.” Jag reste mig upp och följde henne till dörren. "Hejdå mamma. Älskar dig.” Jag omfamnade henne i en kram. Hon lutade huvudet mot min axel.                                                                                                   "Hejdå gubben. Älskar dig mer än något annat.” Hon drog ur sig ur omfamningen och gick ut i höst kylan.

Jag drog handen genom håret och suckade och gick in till killarna. Jaden hade vaknat och så riktigt sömnig ut. ”Ska vi hitta på något? Klockan är bara åtta.” Fredo lös upp i ett leende. Vi kan dra på en fest i närheten.” Jag nickade. Jaden kunde inte följa med för att han för ung. Jag kunde inte vara så ansvarslös att ta mig en 14-åring på en fest med alkohol. Jaden blev sur för att han var för liten. Jag sprang upp till min garderob och tog på mig en t-shirt med tryck,min jeans väst med nitar på axlarna och ett guldigt armbandsur. Jag tog på mig svarta supras med guldiga nitar. Jag tog lite vaxa och drog handen genom håret och mötte Alfredo och Jaden nere. Jag sa till Jaden att han kunde ringa en kompis att bjuda över. Han log mot mig och lovade att göra det. Jag tog en hoddie på grund av kylan. Vi åkte i tio minuter så var vi fram vid en villa. In huset spelades hög musik berusade ungdomar dansade vilt. Jag steg in i folksamlingen. Jag letade efter något att dricka. Jag hittade en liten bar och tog en öl. Det skulle vara skönt att få slappna av lite. Jag skulle inte dricka okontrollerat. Jag klev ut på dans golvet och släppte lås för en gångs skulle. Men jag stelnade till när jag hörde min egna röst spelas ur högtalarna ”You´re Beatiful,Beautiful, You Should know it.”

 

 Men jag sket i det,jag måste sluta bry mig om sådana små grejer. En blond tjej med en röd thight klänning började dansa med mig. Hon gned sin rumpa mot mig. Hon vände sig om och viskade något ohörbart i mitt öra,men jag rös av hennes andedräkt. Hon tryckte sina läppar mot mina. Jag besvarade kyssen. Tungor blandades in. Jag kände stark smak av alkohol. Jag smakade säkert likadant. Men jag var inte lika berusad. Valarie dök upp i mina tankar helt plötsligt kändes det inte bra längre. Jag putade henne i från mig. ”Jag kan inte göra det här.” Hon tittade med besviken ögon på mig. Jag fick skuldkänslor,måste jag vara så känslig. ”Vill du följa med hem till mig?” Hon nickade och sken upp i ett stort leende. Jag tog med mig Alfredo och tjejen. Alfredo blev sur för att vi gick så tidigt. Klockan var bara trots allt halv tolv. Men han såg genast gladare ut när han såg Summer,som jag hade fått reda på att hon hette. De satte sig där bak tillsammans. För eller senare utspelades heta scener sig där bak. Som att jag inte existerade i samma bil som dem. Men de han inte långt som tur var för vi var framme.  


Här har ni kaptiel 2! Hoppas ni gillar det. Kommenter gärna 

 


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!!

2013-01-21 @ 21:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback